Bones – site specific

On the threshold of the fourth industrial revolution, humanity is about to change once more.

BONES

BONES
site-specifc
outdoor locations: caves, old mine like f.e. Landesplattenberg Glarus CH, outdoor stages, area with rocks / big stones

On the threshold of the fourth industrial revolution, humanity is about to change once more. Will we, someday, open the wardrobe and think about which body to take out today? With our bones as contemporary witnesses and together with the audience, the artistic team rummage through the past, the present and possible future scenarios. BONES dares to take stock of the human evolution in a skeptical, bizarre, speculative, emotional manner and works itself into the human chassis with delight and different point of views. Of flesh and blood, right to the bones, so to speak.

ANDREA BOLL – choreography & dance
ROMAN GLASER – composition – flute
IVAN BLAGAJCEVIC – dance
JENNA HENDRY – dance
SABINA HEXSPOOR – costumes
FABRIKTHEATER – ROTE FABRIK – coproduction
residency partner to create the site-specific version: SÜDPOL LUZERN


premiere: Fabriktheater Rote Fabrik Zürich, 15 of Dez. 2017 (premiere) and 16, 17, 20, 21 of Dec. 2017

supported by: Kultur Stadt Zürich, Fachstelle Kultur Kanton Zürich, Kanton Schaffhausen, Ernst Gönner Stiftung, Stanley Thomas Johnson Stiftung, Migros Kulturprozent, Sophie und Karl Binding Stiftung, Société Suisse des Auteurs

Dates
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Info & bookings
info@bollwerk-andreaboll.com

Tech rider
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Publikumskommentar: Es ist selten, dass Erwachsene wirklich staunen. Mir ist es bei BONES passiert. Gleich zwei Mal. So etwas Schönes habe ich noch nie gesehen. Ich möchte es noch einmal sehen und Freunde mitnehmen. Danke für die beiden wunderbaren Abende in der Roten Fabrik.


Audience comment:
It’s rare that adults are truly amazed. It happened to me with BONES Twice. I have never seen anything so beautiful. I want to see it again and take friends with me. Thank you for the two wonderful evenings at the Rote Fabrik.

– V.Conen

An der Schwelle zur vierten industriellen Revolution, ist die Menschheit wiederum im Begriff sich zu wandeln.

BONES (Deutsch)

An der Schwelle zur vierten industriellen Revolution, ist die Menschheit wiederum im Begriff sich zu wandeln. Werden wir eines Tages aufstehen, den Schrank öffnen und uns überlegen, welchen Körper wir heute ausführen möchten? Mithilfe unserer Knochen als Zeitzeugen und zusammen mit dem Publikum, stöbert BONES in der Vergangenheit, der Gegenwart und in möglichen Zukunftsszenarien herum und wagt eine skeptisch-skurril-spekulativ-emotionale Bestandsaufnahme zur menschlichen Evolution und arbeitet sich lustvoll und aus verschiedenen Perspektiven in das menschliche Fahrgestell hinein. Aus Fleisch und Blut, bis auf die Knochen quasi.

Au seuil de la quatrième révolution industrielle, l'humanité est sur le point de changer à nouveau.

BONES (Français)

 Avec bones, le collectif d’artistes spécialement créé pour cette production et composé d’Andrea Boll (bollwerk), de Sonja Rocha et Roman Glaser (Glassstone Productions), d’Elina Müller Meyer ainsi que de Fabien Sevilla (Les Proliféric’s Associés) se propose de sonder le passé, le présent et les potentiels scénarios d’avenir avec le public. Il s’intéresse au bouleversement de l’évolution humaine, explore avec volupté et de diverses perspectives notre anatomie et ose, le temps d’une production, en faire un bilan à la fois sceptique, bizarre, spéculatif et émotionnel. Les os du squelette humain donnent la direction, de la chair au sang, jusqu’à ce qu’il ne reste plus que les os.