bones – up next:
28 of Jan – 8 of February we will be in residency in Südpol Theater Luzern and rework bones for a site-specific version and with a new cast. We are looking forward to share the residency-results and receive your feedback after the presentation  on 8 of February at 18:00 at Südpol Luzern or to welcome you to the performances on 23 / 24 of February 2019 in Schaffhausen or in June 2019 in the special location, the old mine at Landesplattenberg Glarus CH.

An der Schwelle zur vierten industriellen Revolution, ist die Menschheit wiederum im Begriff sich zu wandeln. Werden wir eines Tages aufstehen, den Schrank öffnen und uns überlegen, welchen Körper wir heute ausführen möchten? Mit Hilfe unserer Knochen als Zeitzeugen und zusammen mit dem Publikum, stöbert «bones» in der Vergangenheit, der Gegenwart und in möglichen Zukunftsszenarien herum und wagt eine skeptisch-skurril-spekulativ-emotionale Bestandsaufnahme zur menschlichen Evolution.

bones © Peter Kadar
bones © Peter Kadar

Publikumskommentar: Es ist selten, dass Erwachsene wirklich staunen. Mir ist es bei bones passiert. Gleich zwei Mal. So etwas Schönes habe ich noch nie gesehen. Ich möchte es noch einmal sehen und Freunde mitnehmen. Danke für die beiden wunderbaren Abende in der Roten Fabrik. V.Conen

ENGLISH
On the threshold of the fourth industrial revolution, humanity is about to change once more. Will we, someday, open the wardrobe and think about which body to take out today? With our bones as contemporary witnesses and together with the audience, the artistic team rummage through the past, the present and possible future scenarios. bones dares to take stock of the human evolution in a sceptical, bizarre, speculative, emotional manner and works itself into the human chassis with delight and different point of views. Of flesh and blood, right to the bones, virtually.

FRANçAIS
Avec bones, le collectif d’artistes spécialement créé pour cette production et composé d’Andrea Boll (bollwerk), de Sonja Rocha et Roman Glaser (Glassstone Productions), d’Elina Müller Meyer ainsi que de Fabien Sevilla (Les Proliféric’s Associés) se propose de sonder le passé, le présent et les potentiels scénarios d’avenir avec le public. Il s’intéresse au bouleversement de l’évolution humaine, explore avec volupté et de diverses perspectives notre anatomie et ose, le temps d’une production, en faire un bilan à la fois sceptique, bizarre, spéculatif et émotionnel. Les os du squelette humain donnent la direction, de la chair au sang, jusqu’à ce qu’il ne reste plus que les os.

ANDREA BOLL – bollwerk,  Künstlerische Leitung / Choreografie & Tanz
ROMAN GLASER – Glassstone Productions,  Komposition / Flöte
ELINA MÜLLER MEYER Choreografie & Tanz
IVAN BLAGAJCEVIC replaces SONIA ROCHA – Glassstone Productions,  Choreografie & Tanz
FABIEN SEVILLA – Les Proliféric’s Associés, Komposition / Kontrabass
FLAVIA HORAT – set design
SABINA GÜNTER – costumes
LUKAS SANDER – light design
NICOLE FRIEDMAN – tanztotal, production & bookings: info@tanztotal.ch
FABRIKTHEATER – ROTE FABRIK – coproduction

premiere: Fabriktheater Rote Fabrik Zürich, 15 of Dez. 2017 (premiere) and 16, 17, 20, 21 of Dec. 2017

supported by: Kultur Stadt Zürich, Fachstelle Kultur Kanton Zürich, Kanton Schaffhausen, Ernst Gönner Stiftung, Stanley Thomas Johnson Stiftung, Migros Kulturprozent, Sophie und Karl Binding Stiftung, Société Suisse des Auteurs

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